Trier

19 juni 2019 - Wasserbillig, Luxemburg

Na een korte rit naar de nieuwe camping op de fiets naar Trier, buren en campingbaas keken ons vol verbazing aan, zelfs lichtelijk onder de indruk. Via een prachtig Luxemburgs fietspad afgezakt naar Trier. Na een paar makkelijke km in Trier aangekomen. Daar werd het meteen wat minder leuk, wat een drukte. Gelukkig was er een fietsparkeergarage. Het vinden duurde echter langer dan de hele tocht (bijna dan) Bleek dat er een podium werd opgebouwd, precies bij die garage. Daarna bordje op de deur, ben over kwartiertje terug... Gelukkig een zeer gemotiveerde empatecer getroffen, die zeer bereidwillig was om ons te helpen (not). 2 euro per fiets en 50 ct per stroomafname. Mooie stad en weer erg warm, zoals meestal wanneer we een stad in gaan. Achteraf gezien hebben we de meeste toeristische attracties gemist, maar het was wel leuk. De porta negra bleek achteraf de oudste toegangspoort/vesting van duitsland te zijn, uit de 2e eeuw en op de Unesco lijst. Alleen erg weinig gegeten (niets dus). Vlotte terugreis, even in Luxemburg een poging gedaan om te winkelen, maar het bij een poging gelaten. Op de camping nog vol van gister. Kleine maaltijd en de grote regenbui uitgezeten. Zitten trouwens nog steeds buiten, geen regen , geen hagel , geen wind. Gelukkig  zitten we momenteel niet in Brabant, wat een hagelstenen daar...