Fietsen zonder te verdwalen

17 juni 2019 - Oberweis, Duitsland

Prachtig mooi weer. Accu's vol, route bekend. Vol goede moed gestart. Nu de route naar Irrel, meerdere accu oplaadpunten onderweg. Vanaf de camping meteen de waarschuwing " pas op de buizerd" dit maar niet meteen tegen mama gezegd... Na een aantal pittige klimmetjes (paar keer moeten wandelen, uitgeput, piepend en krakend) Holsthum bereikt, de eerste stop. Bord: Heute ruhetag. Wat? Een rustdag, wtf. Dus geen pauze, geen stroom,geen volle accu. Met de smoor in meteen verkeerd gereden, gelukkig maar, want dit was korter. Onderweg bij de waterval gekeken (valletje) en door naar Irrel, het eindpunt en oplaadpunt. Bij de VVV het oplaadpunt gevonden. DICHT... ging dus om 13 uur dicht en hoe laat waren wij er? Juist 13 uur. Stroompunt was buiten, dus de boel aan sluiten. Nee dus, geen stroom. Uiteindelijk bij de bakker de accu's aan de stroom en helaas een bak koffie met vieze taart moeten kopen ( ech  nie,  was heerlijk). Uurtje gewacht en door, nu richting Bitburg. Gingen als een speer, na een scherpe bocht 2 km flink moeten klimmen, mama moest me flink duwen, maar het ging. Ondertussen wel die vervelende stem van die dame van Google maps die zei dat we om moesten keren. Mama zei al, ken dat wief niet ut? Na het zien van een echte vos daalde het besef, we zitten verkeerd en moeten terug. Dus 2 km afgedaald en daar bleek de scherpe bocht iets te vroeg genomen te zijn (mijn fout vlgns mama). Door gefietst naar Wolsfeld waar weer een oplaadpunt zou zijn. Bleek idd weer 'zou' Geen oplaadpunt, alles dicht en nog een actieradius van 15 km. in ondersteuning 1. Volgens Maps was het nog 7 km, makkie dus. Alweer niet.. In Messerich even een afslag genomen, richting een café, welke ook dicht bleek te zijn. Met nog 20% accu en nog 5km te gaan, maar doorgezet. Maps wees de weg en het zou goed komen. Ik val in herhaling, dus niet. Asfalt ging over in grind, grind ging over in modder. Zie deel 2