Lake Minnewanka en Banff Gondola

5 juni 2018 - Banff, Canada

Zondag zijn we eerst met de shuttle bus naar Lake minnewanka gegaan, prachtige boottocht met uitleg over het ontstaan en over de aanwezige dieren. Nog een Bold Eagle gezien en op de terugweg zagen we een kudde bergschapen, wat volgens de gids heel bijzonder was. We zijn er speciaal voor terug gevaren. Daarna hebben we nog een mooie wandeling langs het meer gemaakt naar het punt waar de rivier in het meer stroomt. Met de shuttle bus terug naar Banff, ineens ging het stapvoets want er liepen bighorn sheep langs de weg. Overstappen op de bus naar de Gondola. Handig hoor, geen gedoe met het parkeren van de camper. Met de dichte gondel naar boven. Een hele steile berg, die Sulphur mountain. Gelukkig waren we niet alleen 🤣, ook hier weer enorm veel toeristen uit India (?). De rijkste bovenlaag waarschijnlijk... Verder natuurlijk veel Chinezen, Japanners etc die zich meestal groepsgewijs verplaatsen, te herkennen aan selfie sticks, hoedjes en het poseren met een V- teken. Het uitzicht daar boven was prachtig, we zagen het eerder bezochte meer mooi liggen en alle andere bergen natuurlijk. Foto's volgen nog... Op de camping het kampvuur weer lekker opgestookt, Johan wordt er steeds beter in, erg traditioneel zorg ik voor de kleine houtjes om het vuur aan te krijgen, aan Johan de eer om verder te spelen. Onze eerste maaltijd op dit vuur bereid, gepofte zoete aardappel met worstjes en paprika. Goed gelukt en lekker! Morgen gaan we richting Lake Louise.

1. Tine Westerhuis:
    5 juni 2018