Dinsdag Tofino-Nanaimo

27 juni 2018 - Nanaimo, Canada

Onze tijd in Tofino zat er weer op, tijd om weer naar de andere kant te gaan. Onderweg nog even gestopt bij Long Beach, waren nieuwsgierig waar al die surfers nu waren. Bleek dat daar inderdaad leuke golven waren. Highway 4 op, in 1 grote optocht van campers. Wat moeten die Canadezen wel niet denken. Onderweg gestopt bij Little Qualicum Falls, daar een leuke wandeling gemaakt. Was echter wel heel erg gevaarlijk en we waren blij dat we heelhuids aan kwamen. Er stonden wel 15 waarschuwingsborden langs het pad. Na dit hachelijke avontuur de veiligheid van het strand opgezocht in Rathtrevor Beach. Een eindeloos strand met, jawel, een Bald Eagle in de lucht. D. zei nog dat het beest op het dak had meegelift. Het zou zo maar kunnen, ze zijn tot alles in staat. Hierna de rust opgezocht van Moorcroft Regional Park. Dit was duidelijk nog niet gevonden door de algemene toerist. Daar een zeehond zien zwemmen, gelukje, en bijna op mijn plaat gegaan, ongelukje, omdat ik zo nodig op een instabiele stronk moest gaan staan. Klaar met alle avonturen en door naar de camping. Staan nu op Living Forest Ocean View, in de nabijheid van de pont naar het vasteland. Fantastisch uitzicht over het water, nog even genieten van de zon en dan zit het vrijblijvende deel er alweer op. Morgen met de pont over en de camper inlever gereed maken, dus poetsen..