Van Calgary naar Bow Valley

2 juni 2018 - Bow Valley Provincial Park - Kananaskis Country, Canada

Vanmorgen om half 10 werden wij opgehaald door Fraser Way. Het was erg druk bij de camper verhuur. Na de administratieve handelingen kregen we de uitleg over onze camper. Gelukkig is er een (Nederlandse) handleiding bij want dat onthoud je allemaal niet in 1 x. Na het inruimen van de kastjes vertrokken we zo rond een uur of 1, net als alle andere nieuwbakken camperaars naar de .... Wallmart. Een kar vol boodschappen, nog even langs de liquor store, en dan richting de eerste campground, net in de Rocky mountains, bij Bow Valley. Mooie groene camping, voorzien van fire pits en picknick tafels. Prachtige omgeving, het was ineens nog zonnig ook dus een mooie wandeling langs de rivier gemaakt. Even een leuk gesprek gehad met Canadezen. Het is weekend en dat merk je wel. De hele camping is vol, soms met enorme trailers en caravans, maar ook die-hards met alleen een slaaptentje. Er was een waarschuwing dat er recent een beer was gesignaleerd op de camping, dus toch maar Bearspray
gekocht op de camping. Was nog goedkoper ook dan in de kampeerwinkel waar we eerst naartoe zouden. Geen beer gezien nog. Wel hertjes, zomaar langs de snelweg Morgen vertrekken we naar Banff, ongeveer 60 km verderop. Eens kijken wat daar allemaal te beleven valt!

1. Tine Westerhuis:
    2 juni 2018
    Hoi Dorien en Johan , ziet er goed uit. Dus toch beren haha, hoop dat je ze niet te dichtbij ziet komen. Veel plezier.
  2. Hans braak:
    2 juni 2018
    Toen wij in Banff stonden, liepen de beren gewoon over de campground.
    Slaap lekker straks, hahaha.
  3. Sonja:
    2 juni 2018
    Als je wat hoort snurken dan stiekem kijken of het Johan is en geen 🐻 ha ha dat zou schrikken zijn als je door het raampje kijkt en hele andere bruine ogen ziet🤔