Jasper e.o. 8 juni

8 juni 2018 - Jasper, Canada

Stille nacht op camping Whistler. Geen elk of bear die ons kwam storen. 's Ochtends meteen op camping Wapiti voor 3 nachten geboekt en toen naar Jasper. Leuk dorp, gewoner dan Banff. Bij de VVV wat info gehaald en de wifi gebruikt. Hierna beetje boodschappen gedaan en koffie gedronken met cheesecake. Voldoende energie opgedaan om de Maligne Canyon te bestormen en daarna door te stomen naar Lake Maligne. Volgens de brochure een plaatje van een meer. Er stond alleen niet bij dat je daar levend werd opgevreten door de muggen. (volgens D betekent Maligne kwaadaardig, hoe toepasselijk) Maar afgezien van een boottochtje a 132 dollar pp. Kwam het door ons korte bezoek aan het meer of was het geluk. Op de terugweg stond iedereen stil, en ja 2 beren. Helaas was de afstand te ver om goede foto's te maken. Na een paar minuten staken ze de weg over en verdwenen de berg op. Wij weer in de auto, maar 200 meter verder stond alles weer stil. Bleek dat ze weer terug gekomen waren. Het grote vrouwtje bleek een kleinere concurrent weg te jagen. Nu veel betere foto's kunnen maken. Op de gok een parkeerplaats verderop ingegaan, voorbij de beer. En ja, daar kwam ze al aan. Alle geboden en verboden werden in de wind geslagen om toch maar een zo mooi mogelijke foto te krijgen. Uiteindelijk op korte afstand de beer in de ogen kunnen kijken. Beest ging zelfs nog een nabij staande boom in, daar filmpje van gemaakt. Na al de consternatie de rust op gezocht van Lake Annette en Lake Edith. Rondje meer gedaan en toen naar de camping. Staan nu met een grote groep Campers een parkeerterrein te bezetten(White Trailercamp Trash). Gelukkig voor de buren is er stroom dus ik zal niet te horen zijn.