Dinsdag, van Beaver lake naar Sooke

19 juni 2018 - Sooke, Canada

Vanmorgen dachten we heel lang geslapen te hebben, het was echter nog maar kwart voor 8. Wel heerlijk geslapen op deze camping die vnl door vaste gasten wordt bezocht. Goed sanitair en prima wasmacines en drogers. Na het ontbijt de reis weer begonnen. We volgden eerst een mooie slingerweg naar Port Renfrew, daar de zee gezien. Heel apart met die zee mist en de beetje spookachtige first nations camping, heel breed strand met allemaal aangespoeld hout. Getankt bij de Marina rv en harbour a 1,60 per liter!! Dit was een soort hillbillie camping, smoezelig en rommelig. Het plan was om de Avatar Groves te bekijken (Heel oude bomen) maar de camper was toch niet opgewassen tegen de slechte weg dus weer gekeerd. Dan maar de Marina pacific route nr 14 volgen richting Victoria. Eerste stop mooie wandeling naar het strand, daar een mega klauterpartij over de rotsen en zorgen op tijd daar weer vandaan te zijn ivm de opkomende vloed! Echt mooi en heel bijzonder. Foto's volgen nog. Toen we weer naar boven geklauterd waren (de kust ligt hier altijd meer dan 100 meter lager dan de weg op de een of andere manier) zaten er Canadezen lekker te bbq en op de parkeerplaats. En? Hebben jullie de beer ook gezien op het strand? NEE dus! He verdorie. En weer door.... volgende afslag naar een mooi meer...? Ten eerste in de bocht een diepe kuil en richel waardoor de camper behoorlijk stuiterde.... vervolgens staat er na 50 meter een bord dat de weg was afgesloten omdat de brug weg was.... **$$! Potverd... zet dat dan aan het begin neer... Johan straatje keren en zorgvuldig de takken en stammen vermeden. Gelukt natuurlijk . Bij China beach weer de afdaling ondernomen, ook hier weer prachtig strand. Helaas waren de walvissen er niet, stonden wel op de kaart. Na nog ongeveer 30 km hadden we wel genoeg gereden. Stop in Sooke, ongeveer 40 km van Victoria. Gauw naar visitors centrum want we hadden nog een kwartier. Ze verwezen ons naar de plaatselijke campground die ook nog eens WiFi heeft, joehoe. De aardige dame van de VVV vertelde ons dat je met de bus naar Victoria kan voor maar 5 dollar voor een dagkaart! Dus dat doen we morgen. Geen gezeur om de camper ergens kwijt te kunnen. Voor Johan ook wel even fijn.

1. Reina Braak:
    20 juni 2018
    Veel plezier in Victoria . We zijn daar toen in t Royal BC museum (imax film theater was fantastisch )geweest. Echt een aanrader . Toen tenminste. Geniet ervan en Butchart Gardens is ook prachtig. Groetjes vanuit een warm Samos Greece. Hans en Reina.