Lillioet naar Pemberton

16 juni 2018 - Pemberton, Canada

Wauw wat een verschil met gisteren! Vanochtend na vertrek van de camping eerst een korte wandeling bij de BC hydro waar de stroom wordt opgewekt in de rivier. Daar zagen we kleine bevers of waren het marmotten? Ze zaten in ieder geval bij de waterkant...
Toen nog bij het Cayoosh Lake gekeken en daarna on the road again! Nu richting Pemberton via highway 99. Op de kaart zie je het niet, maar dit is best bergachtig dus. Zeg maar gerust hellingen van tussen de 10 en op zijn hoogst 15%! Je rijdt zelfs langs de sneeuw dus zegt genoeg. Heerlijk geluncht op een camping midden in het bos aan de rivier, waar je gratis mag overnachten, zag er prachtig uit maar wij wilden toch nog wat verder vandaag. Nu staan we op camping Nairn Falls bij Pemberton, op 30 km van Whistler. Een natuurcamping zonder stroom maar met picknick tafel en fire pit dus lekker fikkie stoken en worstjes op het vuur. Nog een mooie wandeling naar de waterval gemaakt en nu lekker eten.
Dat duurde wel erg lang maar uiteindelijk waren de worstjes dan toch klaar. En lekker. Na een onrustige nacht (zonder c-pap apparaat is het eigenlijk niet te doen helaas) lekker ontbeten en op weg naar Whistler. Eigenlijk hebben we gereserveerd voor as zondag en maandag nacht maar we hopen dat we dit kunnen omboeken naar vrijdag tm maandag. Zal wel lastig worden ivm weekend maar we proberen het gewoon.