Woensdag 13 juni Clearwater-Lillioet

14 juni 2018 - Lillooet, Canada

Na een regenachtige nacht vertrokken vanuit Clearwater. Wat gaan we doen? Via Kamloops of via 100 miles House? Tja beide routes kennen we niet dus dan de laatste optie maar. Het eerste deel was best saai, gewoon heuvelachtig, groen, rivier, je weet wel. Dan kom je door best armoedige gebieden en zie je gebouwtjes waarvan je denkt: daar kan toch niemand in wonen? Bijeengeraapt en rommelig, veel autowrakken overal bij de huizen (wat moeten ze er mee?). In de "enorme stad" Clinton getankt, gauw maar weer door. Dan na de afslag verandert de omgeving naar heel bergachtig met diepe ravijnen en bijna wat woestijntrekken. Dit is het gebied waar de indianen (Aboriginals zeggen ze zelf) wonen en dan zie je ook aan de bordjes. Bij Lillioet naar het info centrum en besloten hier een nachtje te blijven op Cayoosh camping, pal aan de Fraser rivier. Nog wat boodschappen en dan gauw in de camper want buiten zijn is niet prettig met die harde wind en regen. En dan staat in het infoboekje dat deze plaats één van de droogste is van het land. Bijzonder toch haha. Morgen nog een natte dag en daarna schijnt het hier heel warm te worden. Dat treft want dan gaan we richting Whistler waar het momenteel nog sneeuwt.

1. Thea Bles:
    14 juni 2018
    Leuk om jullie verhalen te lezen!!