Zondag. Op naar Blue River

11 juni 2018 - Blue River, Canada

Klok extra vroeg gezet om de ochtendstond mee te pakken. "Men" zei dat dan de meeste wilde dieren langs de weg zouden staan, kennelijk om die gekke toeristen uit te lachen. En gelachen hebben ze, want s nachts begon de regen al met bakken te vallen en dit ging rustig door tijdens onze reis naar Blue River. De wilde dieren waren te beroerd om hun nest uit te komen, zeker bang voor een beetje water. Onderweg gestopt bij Mount Robson. Idee was om dat ding eens te beklimmen, achteraf bleek hij toch wel erg hoog te zijn. Om de top wandelend te bereiken hadden ervaren klimmers minimaal 2 dagen nodig, maar we hadden maar 1 ochtend. Op naar een iets minder uitdagense trail. Dit een paar km verderop gevonden. Een leuke stroomversnelling welke door de overvloedige regen weer wat leuker werd. Door naar de Blue River RV & resort. Haha, die naam, resort.. Ook hier had een Chinees de toko overgenomen en er moest nog het een en ander aan gebeuren.. Afijn, de aanwezigheid van wifi en een wasmachine met droger vergoedde veel. Rondje om het meer gemaakt en daar troffen een hele grote pootafdruk van een hond aan, of zou het toch een beer zijn? Wikipedia erbij gehaald en ja hoor, de infamous Black Bear, alsof known as the not maneater. D geloofde er niets van, dat laatste. Bearspray in de aanslag en achter mijn rug. Haar vertellen dat beren meestal van achteren aanvallen hielp niet. Ongedeerd de camping gehaald. Daar met een Australiër gesproken. Eerste wat hij zei: Did you see the bear? poep, net gemist, gvrdm... Schijnt dat Blue River bekend staat om 1 ding, zijn grote hoeveelheid beren. Ik kan je nu al verklappen, die gaan ons uit de weg, zal toch andere shampoo moeten nemen. Blue River is verder niet zo inspirend, dus verwacht daar geen foto's van. Jr

1. Sonja:
    11 juni 2018
    Misschien je haar wassen met honingshampoo😜 daar zijn beren toch gek op?