Maandag Wellsgray dag/watervaldag/muggendag

12 juni 2018 - Wells Gray Provincial Park, Canada

Blue River viel als uitvalsbasis tegen. Eigenlijk niet geschikt om vanuit deze plaats met de camper uitstapjes te maken. Dus dan maar al vast richting Clearwater. Dan zie je het landschap veranderen van rotsachtig naar mooie groene bergen en een mee slingerende Thompson rivier en natuurlijk de eeuwige trein van kilometers lang. In Clearwater eerst weer even naar het visitors center voor de informatie waar we net als altijd weer heel vriendelijk worden behandeld. Een goede kaart gekregen en vele tips. Ze wist een camping met stroom midden in Wells gray Parc, naast een Golfbaan. Hier zitten we nu met het heerlijke geluid van de rivier (weer eens wat anders dan 5x per uur een goederentrein). Alleen jammer van de steekmuggen, we zitten dus niet buiten maar in de camper met de hor voor de deur. Onderweg naar de camping 2 watervallen bekeken, de een nog mooier dan de andere. Voor de Moul Falls moesten we nog wel het nodige klimwerk doen maar het was de moeite waard. Johan wou natuurlijk weer testen of je ook nat wordt als je tot vlakbij gaat afdalen. Ja dus... Dan eerst maar richting camping. En toen stond het verkeer stil.. weer een zwarte beer! Joepie, Johan weer uit de auto en mooie foto's kunnen maken. Vanmorgen zagen we ook al een coyote, gaat goed zo! Na het melden op de camping (de eigenaar fokt trouwens cavaliertjes, er loopt er eentje rond die ik zo wel mee wil nemen) weer op pad. Nu naar de Helmcken waterval (heel hoog) en de Dawson (heel breed). En nog naar een uitkijk toren helemaal boven op de berg met een vrij steile, smalle toegangsweg van 4 km lang. Het was gelukkig niet druk.. uitzicht prachtig, maar het was wel genoeg voor een dag. Heerlijk gedoucht op deze camping, morgen gaan we nog het noordelijke deel van Wells gray Parc bekijken! Groetjes Dorien en Johan.

1. Sonja:
    13 juni 2018
    Mooie foto's hoor en vooral die met de 🌈.
  2. Reina Braak:
    13 juni 2018
    Mooi daar lekker genieten met zijn tweetjes. Groetjes vanuit een zonnig Samos