13 juni. Muggendag.

13 juni 2018 - Clearwater, Canada

Lekker geslapen en uitgerust de dag begonnen. Op naar Clearwater Lake. Voorbereid op 22 km afzien op onverharde ondergrond. En ja, daar begon het gerammel en geschud. Af en toe was het net alsof de RV om ons heen uitelkaar viel. Vol goede moed doorgezet en bijna een zwarte beer naar het hiernamaals geholpen. Het beest op film en foto gekregen en ons ditmaal aan de regels gehouden, IN de auto blijven, NIET te lang blijven kijken en VOLDOENDE afstand houden. Was helaas een lelijke beer, want zijn kop zat onder de muggen. Wisten wij veel wat ons nog te wachten stond. Beer nr 4 achter gelaten en doorrr. Bij het Lake was geen water te bekennen, daarvoor moest je weer een stuk wandelen. Echter, bij het openen van de deuren, werden we vanuit het niets aangevallen door een grootschalige vijand. Na ons dapper te hebben verdedigd hebben we een terugtrekkende beweging moeten maken, terug de camper in. Was dit het ons waard? NEE. Verslagen de terugweg aanvaard. Onderweg een bordje: Osprey Uitkijkpunt! 2e poging? Ja, want er waren meer mensen en die sloegen niet om zich heen. Vol goede moed begonnen aan de klim. Ja, het was wat steil, ja, het was wat onbegaanbaar, ja, er waren heel veel muggen, maar dat uitkijkpunt, dat zou alles goed maken. Jas aan, capuchon over het hoofd, lange broek en gaan. Na een 3 kwartier klimmen kwamen we tegenliggers tegen (anders heten ze niet zo, duh) Bleken Nederlanders te zijn. "Zijn we er bijna? " Eh, nee, jullie zijn nog niet op de helft . " Was het de moeite waard?" Ach, je hebt wat uitzicht op een meer, er staan wat bomen voor, verder is het niet veel. Topoverleg gevoerd op de helling, de G7 top was er niets bij. Anders dan daar kwamen wij wel tot een gezamenlijk standpunt. TERUG. Dat bleek een wijze beslissing. Door ons zweet raakte de autan verdund en de muggen werden agressiever. Lek gestoken bereikten we de camper. En er lag nog 18 km onverhard voor ons. Op topsnelheiddeze horde genomen. Geen zin meer om onderweg te stoppen, op naar de begin van de weg, het visitors centre. Later telde D. meer dan 30 steekwonden in mijn rug.. Beneden eerst boodschappen gedaan. Allemaal troosteten gekocht, zoals chips en ijs. Volgende camping werd Dutch Lake Resort & RV. In de super verkochten ze trouwens De Ruiter hagelslag, Honig soep en Goudse kaas. Mooie plek toegewezen gekregen. Ons geïnstalleerd en toen kwam er nog een camper. Jullie staan op onze plek! Oh ja? Bleek een combinatie NL en CH te zijn. Gevalletje overboeking. Zij kregen een upgrade en waren tevreden. Nu net een lekkere maaltijd genuttigd met ijs na. Straks even bij het meer kijken. Voor morgen en overmorgen wordt regen verwacht, we gaan het zien. Morgen een nieuwe dag, een nieuw verhaal.

1. Irma Sibma:
    13 juni 2018
    Wat een avonturen. Leuk om dat allemaal te lezen. Succes met de muggen. Hier worden we al gek van een.
  2. Angela van Ittersum:
    13 juni 2018
    Hallo Johan en Dorien,
    Ik hoop dat jullie naast het goed omgaan met de wildlife het plezier in de avonturen blijven houden. Het zijn mooie plaatjes. Ongerepte natuur. Het is wel even wat anders dan kamperen in Europa. Yeeha cowboys.I'm a poor lonesome cowboy I'm a long long way from home. And this poor lonesome cowboy.Has got a long long way to roam
    Over mountains over prairies.From dawn till day is done
    My RV and me keep riding. Into a new day!