Donderdag Sooke-Parksville

22 juni 2018 - Parksville, Canada

Na een goede nacht vol goede moed de reis begonnen. 300 km voor de boeg en weg van de drukte. Nou, tot Nanaimo bleef het druk, en die 300 km werden maar langzaam minder. Bij Nanaimo kwam ineens de gedachte "moeten we volgende week echt dit hele stuk weer terug rijden en dan nog een heel stuk naar de veerpont?" Bij het eerstkomende Visitors Centre gestopt en gevraagd (hadden we al verteld dat we gek op die plekken zijn? dat zijn we echt) Ja hoor, het zou dom zijn om helemaal terug te rijden, "zullen we alvast kijken of er nog plek is op de ferrie van Nanaimo naar Vancouver,?" Echt behulpzaam. Bleek dat volgende week de Canadese vakantie begon, dus het kon wel eens druk worden. De vriendelijke dame reserveerde meteen een plek voor ons, klaarrr. Toen nog een camping in de buurt vinden, die was dus 5 km verder. Plekje gekocht en meteen weer door Nu naar een boerderij, ja u hoort het goed. Deze boer had de eerste en enige melkmachine op Vancouvereiland. Er liepen zo'n 20 koeien rond, dus die machine snapte ik niet helemaal. Daarna naar de English Falls. Rolstoelvriendelijke wandeling gemaakt, echer op sommige stukken had de rolstoel 4 wielaandrijving nodig, een helicopter en een zeer goede airbag.Lekker gepootjebaad in de rivier, een weldaad voor de voeten. Hierna doorgereden naar Qualicum Beach, dit viel echter wat tegen. Boodschappen gedaan en nu weer op de camping, nu 1 met Ocean View, hopelijk zien we nog wat zeeleven...Zit alvast klaar met een harpoen.

1. Angela van Ittersum:
    22 juni 2018
    Goedemorgen allen, jullie zien wel wat van het land. Is het al walvissentijd? Enfin Moby Dick behouden vaart in Rv