Vrijdag van Parcsville naar Port Alberni

23 juni 2018 - Port Alberni, Canada

Vandaag maar een klein stukje gereden, ongeveer 40 km. Onderweg naar Port Alberni een stop bij Cathedral Grove. Want heel bijzonder. Vinden heel veel anderen ook. Superdruk daar op de parkeerplaats langs de highway. Toch gelukt aan de overkant, maar hoe komen we straks weer weg? Enfin wij wandelen in colonne tussen de hekjes door.. wel heel oude bomen van wel 800 jaar oud. Vooral veel dode bomen en omgewaaide bomen. Dan zie je wel hoe lang ze zijn.. nou ja misschien zijn we alles wat gewoon aan het vinden inmiddels? Dan maar verder naar het visitors center. Eerst met kunst en vliegwerk de weg weer op. Poe dat viel niet mee. Het visitor centrum weet een camping voor ons met electriciteit. We kijken nu uit op de geitjes en de kippen. Weer heel wat anders. We zitten hier midden in First Nations land, dat is te merken. Overal zitten ze langs de weg om verse vis (zalm) te verkopen. Vanmiddag nog weer een hike gedaan naar the hole in the wall. Fantastisch duidelijke route. Not. Eerst het gat van de ene kant bekeken. Toen weer helemaal terug en dan nog een keer een klim en daar was dan de andere kant, een kleine waterval. De beweging weer gehad voor vandaag. Nog even bij de haven van Port Alberni gekeken maar de wind maakte het onaangenaam dus gauw weer in de camper. Wat nu dan? Alvast Sproat Lake wat we eigenlijk morgen zouden doen? Ach ja waarom niet. Alvast getankt bij een volledig door first Nations beheerd station. Betekent dat je zelf niet mag tanken maar moet wachten tot je geholpen wordt (dat levert banen op). Bij Sproat Lake waren 2 natuurcampings. Toch jammer dat we daar niet kunnen staan hoor. Zag er zo mooi uit! Een korte wandeling naar de muur tekeningen van de indianen (heul heul oud) het waren Petrogliefen. Geen hiërogliefen. Geen idee wat t verschil is. Even opgezocht, steenkerven itt "pictogram dat een woord of klank uitbeeldt". Nu weer terug op camping Arrowvale. Wel lekker landelijk hier. Zelfs een klein restaurantje erbij. Oja en goede gratis WiFi😁 en warme douche. Wat wil je nog meer.